Styczeń
30

Piłka Nożna zdecydowanym liderem w styczniowym zestawieniu poprawnie podpisanych zdjęć

30.01.2019 12:25
fot. George Rudy/shutterstock.com

W styczniu portal fotoprawo.pl przeanalizował jakość podpisywania zdjęć w drukowanych mediach sportowych oraz męskich. W obu kategoriach uwzględniono 3 tytuły prasowe. Ekspertyzie poddano następujące media sportowe – Piłka Nożna, Runner’s World, Giga Sport, a także media męskie – Men’s Health, Esquire i CKM. Portal fotoprawo.pl poddał analizie prasę według trzech kategorii: 1. Prawidłowy podpis oznaczał […]

W styczniu portal fotoprawo.pl przeanalizował jakość podpisywania zdjęć w drukowanych mediach sportowych oraz męskich. W obu kategoriach uwzględniono 3 tytuły prasowe. Ekspertyzie poddano następujące media sportowe – Piłka Nożna, Runner’s World, Giga Sport, a także media męskie – Men’s Health, Esquire i CKM.

Portal fotoprawo.pl poddał analizie prasę według trzech kategorii:

1. Prawidłowy podpis oznaczał umieszczenie pod zdjęciem zarówno imienia i nazwiska (lub pseudonimu) autora, jak i agencji, bądź odpowiedniej instytucji posiadającej prawa majątkowe.

2. Fotografie nieposiadające kompletnego opisu cechował brak jednego
ze wspomnianych elementów (nazwiska, bądź podmiotu posiadającego prawa majątkowe).

3. Niepodpisane zdjęcia to natomiast te, które nie były w żaden sposób oznaczone.

Na mocnej pozycji lidera w zakresie poprawnie podpisanych zdjęć w kategorii prasy sportowej w styczniu plasuje się Piłka Nożna z wynikiem 88 % prawidłowo podpisanych zdjęć.  Drugie miejsce zajmuje Giga Sport – 8 % podpisanych zdjęć, zaś trzecią pozycję uzyskał Runner’s World – 7 %.  Warto zwrócić uwagę, że pisma, które mają niski wskaźnik poprawengo podpisywania zdjęć, charakteryzują się wysokimi wynikami w kategorii częściowo podpisanych fotografii. Magazyn Runner’s World – 88 %, a Giga Sport – 62 %. Niskim procentem zdjęć nieposiadających pełnego opisu może pochwalić się Piłka Nożna – 4 %.

W przypadku pism męskich najwięcej odpowiednio podpisanych zdjęć posidał CKM – 19 %, drugie miejsce zajął Esquire – 10 %, a ostatnie Men’s Health– 6 %. Tak jak w przypadku prasy sportowej najwięcej fotografii było podpisanych częściowo. Większość takich zdjęć jest obecnych w styczniowym numerze Men’s Health – 84 %. Wysokie wyniki w tej klasyfikacji uzyskał również Esquire  – 70 % oraz CKM – 69 %.

Zarówno w prasie sportowej, jak i męskiej główną przyczyną niepełnego podpisania zdjęć jest dominacja podpisów „producent“ i „materiały prasowe“ przy zdjęciach produktowych. W styczniu przeanalizowane tytuły zapominały o podpisywaniu zdjęć członków redakcji oraz autorów tekstów.

Dodaj komentarz