Wrzesień
22

Prasa parentingowa i dla młodzieży pod lupą

22.09.2017 11:19
fot. caimacanul / shutterstock.com

Sierpniowe zestawienie portalu Fotoprawo.pl po raz pierwszy objęło 2 nowe kategorie prasy – parentingową i dla młodzieży. W kategorii prasy dla rodziców wyznacznikiem wyboru tytułów był najwyższy wskaźnik sprzedaży, na podstawie którego podsumowanie uwzględnia magazyny: Mamo to ja, Dziecko i Twoje Dziecko•. W przypadku wąskiego rynku prasy dla młodzieży podsumowanie zawiera dostępne na rynku tytuły: […]

Sierpniowe zestawienie portalu Fotoprawo.pl po raz pierwszy objęło 2 nowe kategorie prasy – parentingową i dla młodzieży. W kategorii prasy dla rodziców wyznacznikiem wyboru tytułów był najwyższy wskaźnik sprzedaży, na podstawie którego podsumowanie uwzględnia magazyny: Mamo to ja, Dziecko i Twoje Dziecko•. W przypadku wąskiego rynku prasy dla młodzieży podsumowanie zawiera dostępne na rynku tytuły: Bravo, Tube News i Victor.

Najwyższy wskaźnik podpisanych zdjęć spośród prasy parentingowej odnotowało „Dziecko”– 21%, co jednak stanowi zaledwie niewiele ponad ¼ wszystkich zdjęć w tytule. Na drugim miejscu, z dużo niższym wynikiem, znalazło się „Twoje Dziecko” – 8% i następnie „”Mamo to Ja” – lider sprzedaży wśród pism parentingowych z wynikiem zaledwie 5% poprawnie podpisanych zdjęć. „Dziecko” prowadzi również pod względem najmniejszej liczby niepodpisanych zdjęć – 54% vs. 65% w przypadku obu pozostałych tytułów parentingowych. Mimo lepszego od konkurentów wyniku liczba niepodpisanych fotografii jest na bardzo wysokim poziomie – stanowi ponad połowę wszystkich zdjęć w magazynie.

Wysoki wskaźnik częściowo podpisanych i niepodpisanych w ogóle zdjęć utrzymuje się także w prasie dla młodzieży. Najgorszy wynik uzyskał pod tym względem „Victor” z wynikiem 0% podpisanych zdjęć. Jednocześnie w przypadku tego tytułu najwyższa jest także liczba zdjęć bez podpisu – 86%. Na drugim miejscu pod względem niepodpisanych zdjęć jest „Tube News” – 74%, a na trzecim magazyn „Bravo” – 49%, co podobnie jak w przypadku „Dziecka” zapewnia mu pozycję lidera zestawienia w swojej kategorii, niemniej wynik 49% stanowi blisko połowę wszystkich zdjęć w tytule.

Wyniki analizy portalu Fotoprawo.pl prowadzą do następujących wniosków. W obu kategoriach prasy dużą część materiału fotograficznego stanowią informacje produktowe ze zdjęciem, które magazyny opisują zbiorczo określeniem „materiały prasowe”, co nie powala na identyfikację autora zdjęcia. Dodatkowo brak informacji ilu produktów dotyczy opis
nie pozwala uznać zdjęć za podpisane. Sporą część zdjęć, szczególnie jako tło artykułów, stanowią fotografie z banku zdjęć, które zostają opatrzone podpisem banku, co podobnie jak we wcześniejszym przypadku nie wskazuje na autora zdjęcia. Właściwy podpis powinien bowiem zawierać jego nazwisko lub pseudonim i następnie informację o banku z którego zostało zakupione.

  • http://www.press.pl/tresc/46966,kurczy-sie-segment-miesiecznikow-dla-rodzicow

Dodaj komentarz